Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.19. péntek
Emma
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28780808
   « Vissza

Csömöri úti felújítás, útlezárások

 « Portaszolgálat 
2009. május 21.
 

Csömöri úti felújítás

Lapzártánk táján rendszeresen begyűjtjük a Csömöri út felújításával kapcsolatos információkat, amelyeket tömörített formában közreadunk. Eperjes utca és Pálya utca közti szakasz készen van, ugyan a Gázművek még dolgozik ezen a részen, de autóval járható. A Pálya és Kossuth L. utca között május 27-28-án történik meg az aszfaltozás, utána használhatják az autósok. A Kossuth L. utca és a Batthyány utca közötti rész készen van, már csak járdán dolgoznak, ami a forgalmat nem akadályozza. A Batthyány utca és Rákóczi út közötti szakaszhoz a Rákóczi utcai csapadékcsatorna-bekötést kell megépíteni, az átadás ideje: május 20. Az Iharfa utca és a József utca között a hosszoldali víznyelőket építik ki éppen, az aszfalt-helyreállítás a hónap végéig megtörténik, egészen a Szilágyi utcáig. A József utcai csomópont elkészítése május 17-e után kezdődik, amikor a Rákóczi út már járható lesz. A József utca és a János utca közötti szakasz készen van, János utcai csomópontot 15-én aszfaltozzák, egészen az Akácfa utcáig. Itt jelzőlámpás kereszteződés építenek ki a kerületi önkormányzat finanszírozásában. Május 17-től a 144-es busz visszatér az eredeti útvonalára. A Rákóczi út és a Szilágyi utca közötti szakasz tart a legtovább a munka. A csatorna május 31-re lesz készen, utána történik meg a burkolat helyreállítása. A tervek szerint június végére járható állapotba kerül minden utca.

Úttalan utakon

Amikor 2500 kilométert autóztunk Indiában, akkor azt hittem, hogy mindent, ami egyáltalán lehetséges, láttam, és ezután már nem ér soha semmi meglepetés (amihez kevés lenne ez a hely, hogy részletezzük). Nos, az útfelújítások tengerében eltévedve május második felében rátévedtem a Rákóczi út Palotai határút felé vezető részére, és feléledtek az Ázsiában szerzett élmények. Az útépítőknek nyilván akkor kell utat építeni, amikor jó idő van, és ebben nem is volt semmi hiba. A gondot csak az jelentette, hogy ezidőtájt még le van zárva a Csömöri út, tehát bármilyen terelés eleve lehetetlen. Az útfelújításhoz tehát úgy fogtak hozzá, hogy a munkába fogott szakaszon „zavartalan” volt a forgalom. A Rákóczi út jobbfelén munkagépekkel dolgoztak szorgosan a munkások, hatalmas útépítő traktorok rakták az anyagot, cipelték a kötegelt szegélyköveket, s nagy kupacokban állt ott mindenféle építőanyag – az útfelület itt mélyen le volt marva. A túloldalon a szint már magasabban volt úgy öt centivel, de ott is még kiálltak a csatornafedelek. A munka dandárja a jobb oldalon folyt, a forgalom inkább a túlfélen tendált, csakhogy az a baj, hogy egyetlen útfélen eléggé nehézkes a kétirányú forgalom, főleg akkor, ha a jelzett szakaszon még autóbusz is jár. Az útépítőket láthatóan egyáltalán nem zavarták az arra járó autósok, s bizony eléggé ügyesnek kellett lenni, ha az ember zavartalanul be akart simulni az építési műveletbe. A KRESZ-nek nevezett szabálycsomag ilyen helyzetben nem működik, az erősebb, ügyesebb kutya halad leggyorsabban előre, a félősek meg behúzódhatnak a kapubeállókba, a csatlakozó mellékutak torkolatába, ott lehet a további útszakaszhoz lelkierőt gyűjteni. (Hogy mit érezhet az, aki amúgy félti és szereti a kocsiját, azt el sem tudom képzelni.) Dolgom végeztével visszafelé próbáltam az épülő utat elkerülni, de csak rákeveredtem megint valahogy. Rutinosan elengedtem a közeledő buszt, járdára fel, majd járdáról le, ott egy traktor, lassan halad, a legközelebbi kupacig meg lehet előzni, döc-döc, ez egy csatornafedél volt, traktor megvolt, szembejövő kicsit megijedt, de sebaj, már itt is a Csömöri út. S itt újabb meglepetéssel álltam szemben: a kereszteződés túloldalán, ahol egy sávnyira szűkült az út, ott díszelgett egy behajtani tilos tábla. Jobbra-balra a lezárt Csömöri út, szemben a behajtani tilos tábla – tiszta patthelyzet. Ha nem notórius szabályszegő egy autós, akkor itt leáll a kocsijával, s felad egy hirdetést, hogy: Nehéz helyzetbe került autó kedvező áron eladó! De (mint már említettük) ez az egész útfelújítás nem elsősorban a KRESZ mintaterepe, úgyhogy egy laza pillanat alatt átjutottunk a tábla okozta problémán. S bár kedvelem a kalandokat, azt megfogadtam, hogy legközelebb akkor indulok el a Rákóczi út irányába, ha kényszerítenek. Az viszont biztos, hogy ez az útfelújítási módszer jelentősen javítja az arra tévedt autósok problémamegoldó képességét, egyéb lelki erények fejlesztésére is alkalmas, mint például türelem, tolerancia, feltétel nélküli, szeretet­teljes elfogadás! (F)
 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez