A Vidámvásár, az Ostoros és a Szlovák út lakói joggal hihetik, hogy becsapták őket. Az állami, legfőképpen pedig a fővárosi kommunikáció folyamatosan azt sulykolta, hogy azért van szükségünk az M0-ra, hogy az a sok kamion és teherautó elkerülje végre Budapestet. A körgyűrű PR-ja érdekében még azt is bejelentették, hogy a 2009. január 1-től kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a főváros területéről. Az M0 átadása óta szép lassan egy év telt el, s lám a XVI. kerület fővárosi üzemeltetésű útjain kint vannak még a nehéz gépjárművek behajtására feljogosító táblák. |
A főváros úgy tesz, mintha nem lenne ideje az általa hozott rendelet végrehajtására. Pedig emlékezhetünk még, amikor a gazdatüntetések veszélye fenyegette Budapestet, a közgyűlés pillanatok alatt megszavazta a traktorok behajtását tiltó rendeletet, és ugyancsak rövid időn belül az erről szóló táblák is kikerültek az utcára. Úgy látszik, csak fordítva mennek nehezen a dolgok. A kamionok és a teherautók ugyanis a tábláknak köszönhetően kilenc hónappal a rendelet hatályba lépését követően is teljes joggal hajthatnak be a fővárosba. Rendőr, önkormányzat nem léphet fel ellenük. Cinkotán az M0 átadása előtt és után is rengeteg problémát jelent ez az átmenő forgalom, Sokan emlékeznek még rá, hogy néhány évvel ezelőtt a Vidámvásár út lakói félpályás útlezárással tiltakoztak a házaiktól alig pár méternyire elrobogó forgalom ellen. Sokáig úgy tűnt, hogy a körgyűrű megépítését követően is ehhez az eszközhöz kell majd nyúlniuk. Persze, az ügyben a helyi politika is hallatta a hangját. Szász József képviselő többször is írásban kérte számon Hagyó Miklós főpolgármester-helyettestől a táblák kint létét. A válasz mindig az volt, hogy a főváros nem feledkezett meg a problémáról, és hogy hamarosan ütemtervet készít a táblák eltávolítására. Az ütemterv azonban csak nem akart elkészülni, ennek köszönhetően a kamionok, teherautók továbbra is legálisan áramolhattak be a kerületbe. A Vidámvásár úton szeptember közepéig percenként 2-3 ilyen teherautó dübörgött végig. Az itt lakók szerint ennek köszönhető többek között a rengeteg csőtörés is. Szász József képviselő szerint ez a halogató politika elviselhetetlen volt már a kerület számára, és ugyanezt a nézetet vallotta Kovács Péter polgármester is. Ők ketten aztán szeptember 22-én úgy döntöttek, hogy nem várnak tovább, hanem maguk lépnek fel a törvénytelen állapot ellen. A Vidámvásár és a Batthyány Ilona utca sarkára egy sajtótájékoztatót hívtak össze, és miután a média képviselőit informálták akciójuk hátteréről, a két politikus egy-egy létrát támasztott az út menti oszlophoz, majd azon felmászva saját kezűleg lecsavarozták a 12 tonnás járművek behajtását engedélyező táblát. Kovács Péter polgármester elmondta, hogy saját hatáskörében intézkedett arról, hogy néhány napon belül a kerület valamennyi utcájában lekerüljenek ezek a táblák. Ezen kívül felvette a kapcsolatot a kerületi rendőrkapitánnyal is, akit arra kért, hogy egy hét türelmi időt követően minden engedély nélkül a kerületbe behajtó nehéz járművet a jogszabálynak megfelelően büntessenek meg. Ezzel a drasztikus lépéssel valószínűleg rászoktathatók lesznek a Nagytarcsa és Újpalota felől a kerületbe behajtó kamionok és teherautók a közeli M0 használatára. (S) |