Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.18. csütörtök

Kerékpáros zarándokok Mátyásföldön

« Portaszolgálat
2011. július 20.

A gyulafehérvári caritas zarándokok csapata már a Dunántúlon teker!

Http://blog.caritas-ab.ro

A hétvégén (július 16-17.) nagy várakozással készülődtünk itt Mátyásföldön az Erdélyből indult kerékpáros zarándokok fogadására. Köszönet és hála a segítőinknek: az Erzsébet-ligeti színház igazgatónőjének, aki rendelkezésünkre bocsátotta a  színházukat, Mundy Mónikának a színház protokoll szervezőjének, fáradtságot nem kímélő, termeket csinosító segítségéért, ő volt az, aki első szóra felajánlotta az éjjeli menedékhelyet, és 2 héten keresztül újabb és újabb ötletekkel állt elő, hogy még mivel járulhatnánk hozzá a zarándokok pihenéséhez. László Dánielnek köszönjük az innivalók beszerzését, Medgyesy Péternek a szállítást – és a segítségét a kórházban Tamásnak és Annának, hogy minél hamarabb „hazajussanak” a színházhoz. Köszönet a környéken élő asszonyoknak is, akik a vacsorához sok-sok gyümölcsöt hoztak nagy szeretettel. Köszönet Patassy Palinak a vacsora alapjainak beszerzésért. A vacsora és reggeli elkészítése pedig nékem volt nagy-nagy örömömre, mert úgy éreztem valami kicsinységet vissza tudtam most én is adni abból, amivel minket Erdélyben a gyalogos zarándoklataink során elhalmoztak a most érkező MÚT-as zarándokok.

Szombaton éjszakára az Erzsébet-ligeti színház adott menedéket a csapatnak. Mosolyogva, de  lélekben és testben is fáradtan érkeztek, mert a mai útjukat egy baleset is megnehezítette. Egyik társuk(Tamás) eltörte Hatvan tájékán a bal karját, amit a Fiumei úti kórházban már éppen gipszeltek, mikor a kerékpárosok begurultak a színház kapuján.

Sikerült a vacsorát „elköltenünk” és iszogatás közben a „régi szép emlékeket” Erdély tájait felelevenítenünk. Rövid alvás után vasárnap reggel pontban nyolckor elhagytuk a színházat az integető, ottmaradó kedves Mónikáék társaságát. Anna a kísérő busz vezetője és Tamás(begipszelt karjával) a Regnum Marianumba értek utol bennünket, míg én életem legboldogabb perceit tölthettem a „nyeregben” elől, a csapatot vezetve-navigálva a MÚT felfestett útján kerekeztünk végig. A Mária utca sarkán Mária néni háza előtt, megállva a Mária szobornál, elmondtunk egy „most segíts meg Máriát”, aztán tovább tekertünk a Rákoszentmihályi templomhoz, ahol Mindszenty József szobránál is megálltunk egy fohászra. Tovább kerekezve 9 órára az Új Regnum templom elé értünk, ahol Osvay Viki a MÚT műsorkészítője és Ferenci Zoltán a XVI. kerületi Helyi Hírek szerkesztője fogadott, fotózott, ígérve, hogy lapukban cikk is lesz a csapatról.

Benn a templomban Vécsy Annamária köszönt ránk, mise után a regnumi hívek üdítővel kínáltak bennünket, majd integettek utánunk, ahogy mi  a város felé vettük utunkat.

A képen a kerékpáros zarándokok a zuglói Regnum Marianum templom bejáratánál

Egy fotó erejéig megálltunk a Hősök terén majd a Szent István Bazilikában imádkoztunk, és tiszteletünket tettük a Czestochowából érkezett Fekete Madonna előtt. A Bazilika terén is készült egy csoportkép, majd csatoljuk, ha küldik a zarándokok. Tovább haladva átkeltünk a Lánc hídon Duna fölött és feltekertünk a Halászbástyához. A Mátyás templom szentélyének tövében kívülről kerékpárjaink mellett állva elimádkoztuk az „Úrangyalát” , mert éppen delet harangoztak. Itt kezdtem búcsúzkodni tőlük, majd a  Bécsi kapun keresztülhaladva hagytuk el a várat. Aztán szétszakadt egy pár percre a csapat,(az eleje előregurult nem is észlelve a történteket) mert Berci újbóli defektet diagnosztizált az első keréken (ez volt a tizenegyedik durdefekt az útjuk során), amit Ő rekord gyorsasággal (5 perc alatt) cserélt le, majd felpattanva kerekeikre vidám integetéssel búcsúztunk újból egymástól amíg még láthattuk egymást.

Szép volt ez az együttlét Istennek legyen hála! Épül az ÚT, barátságok kötődnek, a régebben születetteket pedig  nagy szeretettel ápoljuk. Bízunk benne, hogy a Szűzanyának is nagy örömére szolgál összetartozásunk.

Szeretettel: Dominika

Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban