Azt mindenki tudta, hogy Csömör felső részét valamikor majd bekötik az M0-hoz vezető bekötőútba, de hogy több éves szunnyadozás után ilyen rohammunkába kezdjenek az építők, arra senki nem számított. Június végén hétvégi munkakezdéssel láttak neki a feladatnak, s a helybeliek egyszerre csak azt vették észre, hogy hatalmas teherautók kezdik szállítani a földet a belterületi útvonalakon. A rendőrség megpróbált intézkedni velük szemben, de erre végül is nem volt jogalap, mert ismeretlen tettesek eltávolították a környékről az összes súlykorlátozó táblát. Ráadásul az építők további táblákat helyeztek ki, megváltoztatva a környék forgalmi rendjét. Ezeket részben az önkormányzat távolíttatta el, részben a feldühödött csömöriek gyűjtötték be őket.
Ahol az útépítés beindult, az Csömör legfontosabb rekreációs területe is egyben: itt található a horgásztó, a védett ősláp, itt folyik a Csömöri-patak, erre vezet az egyik legforgalmasabb lovas útvonal, de jelentős a gyalogos kirándulók és kerékpárosok száma is. Fábri István polgármester az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetőjétől kemény hangú levélben kért magyarázatot és egyeztetést a sok környékbeli lakó, ingatlantulajdonos felháborodását kiváltó útépítési munkálatok ügyében. Mire július második felében az egyeztetésre sor került, az állapotok részben normalizálódtak. A kivitelező olyan szállítási útvonalat alakított ki, amely elkerüli a belterületet, s az építés során figyelembe veszik a helyben lakók speciális közlekedési igényeit (mármint hogy akkor is el akarnak ott járni, ha éppen zajlik az útépítés). A megjelent érdeklődők közül voltak, akik üdvözölték az új út építését, vagy azért, mert tehermentesít több más túlterhelt utcát (főképpen a Major―Jókai―Rákóczi utcát), vagy azért, mert a környéken lakóknak gyorsabb közlekedési lehetőséget jelent a főváros irányába. Közülük is többen azonban közlekedésbiztonsági szempontból problémásnak ítélték meg a Laki sarki becsatlakozásra vonatkozó terveket. A hozzászólók nagy többsége azonban kritikával illette a 2,3 kilométer hosszú út építését – ők döntően a Laki sarok környéki utcákban laknak. Sokan hiányolták az elmaradt tájékoztatást, és elfogadhatatlannak tartották, hogy előzetes értesítés nélkül kezdődtek el a munkálatok, amelyek komolyan zavarják az itt élők nyugalmát. A legtöbben értetlenségüknek adtak hangot, hogy miért nem tartalmazzák a tervek a gyalogjárdát a belterületi szakaszon, illetve hogy a már jelenleg is komoly forgalmú Laki sarokra becsatlakozó új út miatt miért nem körforgalmat alakítanak ki, hisz minden más megoldás komoly közlekedési veszélyforrást rejt magában. A környék tanyáin, lovardáin élők üdvözölték az önkormányzat erőfeszítéseit a régi Paraszthíd és földút megtartására, de az építkezés alatti keresztirányú közlekedés megoldását is sürgősnek tartották. A beruházó képviselői elmondták, hogy bár ésszerű lenne, a kiviteli terveken jelenleg már nem tudnak változtatni. Az építés során igyekeznek figyelemmel lenni a helybeliek közlekedési igényeire, s akár egyedileg keresnek megoldást a problémákra. Fábri István polgármester megígérte, hogy minden fontosabb lépésről tájékoztatni fogják a lakosságot. |