„ A sakk ezer arca” szlogennel a Várkert Bazárban megrendezett Világsakkfesztiválon számos lehetőség nyílt a résztvevők számára, hogy bepillantást nyerjenek a Legjobb Európai Tananyag Díj (BELMA Díj) különdíját elnyert, Polgár Judit Sakkpalota Pedagógiai Program képességfejlesztő játékaiba. A program referenciaiskolái mellett, az óvodák közül egyedüliként, a XVI. kerületben legrégebben működő magánóvoda, a Brumi ovi nagycsoportosai is szerepeltek, a Pici gyalog álma című mese előadásával a nagyszínpadi produkciók között. Valamint a Brumi óvodában kifejlesztett fejlesztő feladatok voltak a Sakkpalota sétány kezdő állomásának feladatai. Itt az óvó nénik ízelítőt adtak a Sakkpalota Ovi új iskola-előkészítő programjának azon játékaiból melyet az elmúlt 1.5 év során a program tesztelése közben saját ötleteikkel gazdagítva hoztak létre. Látható volt, hogy a Sakkpalota impulzívabb színekben jelenik meg, mint az iskolában, a mesebábok többségében játékhelyzetekben vannak ábrázolva és a betűk helyett gyermekközeli ikonok jelölik a vonalakat (A-alma, B-banán…). Az iskola-előkészítő program valódi hidat képez az óvoda – iskola közti átmenetben. A tevékenységek felépítése már az iskolai órák tematikáját idézi, de a megvalósulás a játékok sokaságából áll melyek teljes mértékben lefedik a sikeres iskolai élethez szükséges képességek fejlesztését. Láthatóvá vált a program lényege is, mely szerint a gyerekek nem sakkozni tanulnak meg, hanem a sakk eszköz- és szabályrendszerét felhasználva játszanak kreatív, sokoldalú képességfejlesztő játékokat. Az iskolai programhoz képest itt egy összetett mozgásanyag, valamint mesék és kézműves tevékenységek is kapcsolódnak a programhoz. Ez a sokszínűség teszi lehetővé a játszva gondolkodást, ami valójában egy észrevétlen tanulás a gyermekek számára. A Brumi óvodába járó gyermekek szülei egyre inkább előnyben részesítik iskolaválasztáskor azokat az intézményeket, melyekben gyermekeik tovább élvezhetik a Sakkpalota program nyújtotta varázslatos mesevilág logikus gondolkodást és az információk kreatív felhasználását, fejlesztő hatásait.
|