A Fővárosi Önkormányzatnál rendszeresen megrendezett sajtótájékoztatón január 29-én részt vett Kovács Péter és Riz Levente, a XVI. és a XVII. kerület vezetője. Tarlós Istvánnal együtt jelentették be az újságíróknak a jó hírt, hogy tíz év munkája nyomán immár elkészült a 2-es metró és a H8-9 HÉV összekötésének tanulmányterve. Mint az animációs képen is látható, a metró magasvasútként szelné át az Örs vezér terét, és az első emelet magasságában állna be a Sugár melletti állomáson, ahonnan le lehet jutni a térre, vagy a jelenleg is meglévő hídon be lehet menni mind a Sugárba, mind az Árkádba. Ezt követően egy darabig magasvasútként haladnának a szerelvények, de a Körvasútnál már a kéreg alá buknának, s elő sem jönnének egészen Cinkotáig. Ez felszabadítaná a keresztirányú közlekedést, s a csökkenő menetidő miatt többen választanák a közösségi közlekedést az autózás helyett – mondta Kovács Péter polgármester. A megvalósításhoz különleges szerelvények kellenek, amelyek lentről mint a metró, és fentről, mint a HÉV képesek az áramot vételezni – ez akár be is indíthatná a hazai szerelvénygyártást. A terv része egy szárnyvonal, ami a XVII. kerület felé ágazna el, s ez megoldaná a mindmostanáig súlyos közlekedési problémákat. Egy év múlva rendelkezésre állnak az engedélyezett kiviteli tervek, s innen már csak az Unió belátásán múlik, hogy támogassa ezt a korszerű közlekedési megoldást.
|