Az állam nagyon gáláns volt Budapesttel, amikor elhatározta, hogy kormányzati támogatásból szüntetik meg a földutakat a fővárosban. Külön előnyt jelentett a XVI. kerületnek, hogy a Kertváros országgyűlési képviselője lett a fővárosi útprogram miniszteri biztosa. Talán ezen bátorodott fel a szentmihályi Kossuth Lajos utca, hogy útburkolatért folyamodjon. Valamikor a tanácsi időben került rá ugyan némi aszfalt, így földútnak túl frakkos volt, ám igazából aszfaltos útnak sem érezhette magát, mert sokhelyütt kiütközött az igazi valója. Erre tekintettel bekerülhetett a földút-programba, és most már van útalapja is, fent kopósáv, kétoldalt végig pedig a Kovács Péter-féle díszburkolat. Tényleg csinos lett.
A Sarjú utca kedvenc menekülőútja a kerületi autósoknak, hiszen itt akkor is át lehet hasítani a HÉV-vonal alatt, ha fent épp jön a vonat. A régi lőtér alatti részt viszont nagyjából csak azok használták, akik gyorsan és egyszerűen akartak megszabadulni a kertben lehullott lomboktól, egyéb komposztálódó zöldhulladéktól: itt ugyanis nyomban be lehetett szórni a hasznos anyagot az erdőbe. De lám, mi készül: szélesen visszanyesték az út mentén a bokrokat, sőt még a közvilágítás kábelcsatornái is bekerültek a földbe. Nos eláruljuk: aszfaltút épül itt rövidesen, kormányzati pénzből. Mégpedig úgynevezett nagy teherbírású út, aminek az lesz a feladata, hogy az Ikarus gyár területén lévő cégektől induló nehézteher forgalmat elvezesse, és azoknak ne kellen az Arany János utcát és a Margit utcát terhelni. Nagyon szép új dimenziókat tár fel tehát a Sarjú utca meghosszabbítása, bár eddig nem tapasztaltuk, hogy ezen az útvonalon nehézteher-forgalom bukkant vona fel (őzet-rókát viszont annál többet láttunk, mert nagyon közel itt az érintetlen vadvilág). Üröm az örömben, hogy az út sajnos nem juthat el a Budapesti útig, mert sajnos az út nyomvonalába eső földtulajdonok rendezetlenek, de sebaj: lesz még itt útprogram. Legalábbis reméljük... (F) |