A közlekedési fejlesztések határozott célja, hogy a Körvasút vonalán közlekedő szerelvényeket mind jobban bevonja a kerületek közötti tömegközlekedésbe. Már jelenleg is járnak személyszállító elővárosi vonatok ezen a vonalon, de ha a fejlesztések megvalósulnak, akkor ezeknek a száma, és a vonalak jelentősége tovább növekszik – hallhattuk azon a sajtótájékoztatón, amit Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő és Kovács Péter polgármester tartott október 10-én a Rákosi út és a Körvasút sor kereszteződésében. Ennek kezdetén épp zárva volt a sorompó, majd miután elment a vonat, a feltorlódott autók hosszú percekig áramlottak át a vasútvonalon, noha csendes vasárnap délután volt. – Itt egy kétszintű csomópontra már sokkal korábban szükség lett volna – mondta Kovács Péter polgármester. A reggeli csúcsforgalomban, ha éppen jön a vonat, akkor itt valóban többszáz méteres sorok alakulnak ki. A kerület sajátossága, hogy a város felé összesen négy útvonalon lehet bejutni, ebből kettő szintbeli kereszteződés, így az autósok, ha el akarják kerülni, hogy a sorompónál kelljen várakozniuk, akkor inkább a Veres Péter utat, illetve a Csömöri úti felüljárót választják, tovább növelve azokon a zsúfoltságot. – A kormányzat célja az elővárosi vasúti közlekedés további fejlesztése – mondta Szatmáry Kristóf. Ebbe a fejlesztési csomagba sikerült most bejuttatni azt, hogy a Rákosi út és a körvasút kereszteződésébe kétszintű csomópont épüljön, és erről október 6-án meg is jelent a kormányhatározat a Magyar Közlönyben. Ennek nyomán elindul a tervezés folyamata, és a közlekedési tervezők döntik majd el, hogy milyen módon lehet azt a kétszintű csomópontot megvalósítani. A távlati tervek szerint elővárosi vasúti megálló készül a Rákosszentmihályi vasútállomásnál, valamint az Egyenes utcai lakótelepnél, ahol a körvasút a Veres Péter – Kerepesi utat keresztezi, és ezekről a helyekről lehet eljutni majd Palotára, Zuglóba, illetve később a Nyugati pályaudvarhoz, amit akkor már egy földalatti vasúti hálózat kötne össze a Déli pályaudvarral – ami azért még odébb van. |